S*Atoll´s sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

4 brudar och ändringar i paletten!

Av Lotta Liljeström - 11 augusti 2011 20:29

Nu har jag fått klarhet i att jag har FYRA små tjejer i bolådan! Den lilla svartvita, "Trean" heter nu Askina!

Här en bild på Askina, n 09. Visst är det läckert med de vita morrhåren och den kolsvarta pälsen!   

  



Jag fick lite bakläxa när det gäller färgerna också   . Trodde helt klart att Adina var silver, men det ljusa i hennes ansikte (som jag tog för början till silver) är bara det ljusa som hör till hennes mönster. Så i dagsläget är hon svartsköldpadda med vitt. Tiden får utvisa om det kommer något silver, men troligast inte.

Här är hon. Adina f 09 22




Sen kommer den största överaskningen av alla: Anemone är troligast golden och INTE padda!  Fick en liten "hint" om det av Kicki häromdagen och nu säger Roseanne likadant. Farmor Moira är golden och morfars far också, så egentligen är det inte en så stor överaskning, men jag hade inte alls tänkt i de banorna. Bara att hoppas att hon blir lika fin golden som Moira som verkligen har fantastiskt vacker färg och är en superfin sibir hela hon!! Gå gärna i på Lince´s hemsida och titta på henne!

Här en bild på Anemone ny 09 22.

 

Tack snälla Roseanne (Bjaro´s) och Kicki (Lince´s) för att ni tog er tid att titta på mina småttingar! Ni är toppen!

 
 
Kicki

Kicki

11 augusti 2011 22:59

Tack själv för att vi fick kika på småttingarna, och Moira hälsar och tackar för komplimangen ;-D Kan ju även erkänna att jag också trodde på silver när det gäller Adina, men det är tur det finns de som är mer erfarna (Roseanne)! Underbart söta och fina var de i alla fall alla fyre underverken!!!! Kram

http://lince.blogg.se

 
Kicki

Kicki

11 augusti 2011 23:00

Fyra menar jag så klart, och inte fyre.....

http://lince.blogg.se

 
Marie

Marie

12 augusti 2011 11:11

Stort grattis till de fyra små tjejerna, söta som socker alla fyra och det ser ut som en mycket fin och jämn kull :)♥♥♥ Älskar de vackra namnen de fått också. Jättfina!

Visst är farmor Moira en skönhet också! En otroligt fin och härlig sibbe, som tog hela familjen med storm när hon bodde här en helg förra året. Underbart trevlig och social tjej som verkar ärva ner dessa egenskaper till sina avkommor. Gino är ju en supertrevlig kille också. ♥♥♥

Ser fram emot att få träffa hela familjen när småttingarna växt på sig lite.
Kram

http://nessis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Liljeström - 10 september 2016 22:29

Pieds långa resa till Skåne gick bra. Hon var superduktig vår modiga lilla busfia. Bil, flyg och bil igen innan hon var hemma. Blir så glad och varm i hjärtat när jag får höra hur trygg och stabila mina tjejer är när de flyger ur boet och ska klara s...

Av Lotta Liljeström - 10 september 2016 14:47

I tisdags blev tjejerna i Pionkullen 12 veckor. Här poserar de fint tillsammans innan vi åkte till veterinär Mats för vaccinering och besiktning. De fick sin spruta utan att säga ett knyst och passerade besiktningen med väl godkänt. Blacks fami...

Av Lotta Liljeström - 3 september 2016 13:31

Blev visst trångt i kojan när White och Piruett skulle ligga skavfötters där. ...

Av Lotta Liljeström - 2 september 2016 16:31


Även stora tjejer vill tutta och mysa med mamma. Black, White och Pied passar på nu och snälla mamma Elba låter dem tutta. + 11v så inte så lång tid kvar för dem här hemma innan nya äventyr väntar hos deras nya familjer. Vi njuter allt vi kan av...

Av Lotta Liljeström - 29 augusti 2016 21:04

Vårt lilla svartvita yrväder Pied är nu åter ledig pga allergireaktion hos tilltänkta familjen. Hon är en kavat dam som blir 11v i morgon. En kraftig och fin tjej som älskar mat, bus och gos. [Bild] ...

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards