S*Atoll´s sibiriska katter

Alla inlägg under maj 2012

Av Lotta Liljeström - 17 maj 2012 15:36

Har glömt att skryta om att även Gino är månadens katt!    Han blev framröstad som maj månads katt på Sällskapet Sibiriska Katt:s forum. Så han pryder nu deras startsida!  Jättekul att mina fina killar får visa upp sig där fler än vi här hemma ser dem!

Jag har också varit och hcm-testat Flippen och Giza och båda har jättefina friska hjärtan!      Det känns verkligen bra och nu ser jag väldigt mycket fram mot Flippens planerade date senare under hösten. Har vi tur kanske även någon fler dam faller för honom så det kan bli någon till parning, han finns tillgänglig för 1-2 parningar till.

Just nu fäller han sin tjocka vinterpäls som bäst och laddar för en varm sommar och jag dammsuger hårtussar och rollar hår som en galning! De har löst av varandra han och Gino, så nu är de vita håren som var överallt i huset utbytta mot bruna. Ombyte förnöjer  

Leia trivs med att gå i väntans tider och blir allt rundare! Bara ca 2 veckor kvar nu och vi lääängtar så efter de hon har i sin mage!!

Av Lotta Liljeström - 3 maj 2012 21:11

Blev glatt överaskad när jag kikade in på Sundsvallskattklubbs hemsida och såg min lilla Flippen som månadens katt där  !! Temat var "Katter i badet" och badade gjorde han ofta med sina tvåbenta syskon när han var liten  ! Här är han ca 4 månader och har hoppat i plurret med Alex. Han älskade att jaga den lilla sköldpaddan som ligger i vattnet framför honom och att det var skum i vattnet spelde ingen roll.

Nu blir han snart 4 år och är fortfarande med oss överallt, dock går gränsen numera vid att titta på när vi badar. Att blöta sig helt är under hans värdighet nu.

 

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards