S*Atoll´s sibiriska katter

Alla inlägg under augusti 2015

Av Lotta Liljeström - 28 augusti 2015 21:44

Bebbarna är nu 2 dygn och går upp bra i vikt. De har blivit stadigare och kravlar nu snabbt upp i mammas päls och hittar sig en tiss. Det låter så mysigt när de suger och smackar. Spinner som små minimotorer gör de också.
Elba är underbar med sina små, tvättar och håller om så man blir alldeles varm i hjärtat av att titta på. Hon är lite väl mån om och rädd om sina små så hon har knappt varit på toa ens. Mat och vatten serverar jag i bolådan, annars äter/dricker hon inte. Jag har valt att störa familjen så lite som möjligt eftersom hon är så rädd om dem, bara lånat dem för vägning några gånger om dagen. Därför har jag inte fotat dem så mycket än. Tänker mig att hon snart blir lite tryggare i sin mammaroll, det är hennes första kull och då får man vara lite hönsmamma.
Passade dock på att ta en snabb bild på 3:an vid kvällsvägningen. Han pep inte så det hann gå en liten stund innan Elba kom och hämtade tillbaka honom. Det är en stor och kraftig killle som ärvt morfar Ginos vitfläcksteckning i ansikte, hals, mage och på ben. Han har lite mer vitt i ansiktet och runt hela halsen, så kopior är de inte men väldigt lika. Vi kallar honom redan "Lill-Gino".

Av Lotta Liljeström - 27 augusti 2015 06:14

Alla ungarna har ökat i vikt över natten så Elba verkar ha mjölk. Familjen bor precis bredvid min säng så jag har legat och lyssnat på hur de kravlat runt för att hitta en bra tiss.
Elba är så nöjd och duktig och lånar smällt ut sina små till matte för vägning.

Av Lotta Liljeström - 26 augusti 2015 21:45


I kväll kom de så äntligen! Som vi längtat!!
5 sötnosar ligger nu och tuttar på mamma Elba och jag kan knappt slits mig från bolådan.
3 blå och 2 svartmönstrade. 3 av dem har vitt i någon grad. Troligtvis 3 honor och 2 hanar.
Här kommer några första bilder på familjen.

Här ser vi huvudet på en av hanarna. Han har ärvt morfar Ginos teckning i ansiktet.

Av Lotta Liljeström - 4 augusti 2015 18:12

Nu börjar Elbas mage bli riktigt rund och go   Men ännu är det tre långa veckor innan de små tittar ut vecka 35. Idag har hon varit med mig och plockat hallon och rensat rabatter. Kul med sällskap i solen   .

Här är några bilder från idag på skönheten. Bebismagen gömmer hon dock    

             



Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards