S*Atoll´s sibiriska katter

Alla inlägg under maj 2011

Av Lotta Liljeström - 10 maj 2011 20:27

När vi satt ute och grillade i söndags fick vi plötsligt syn på en annan familjemedlem som också tänkt sig en god middag...

 Flippen satt uppflugen högt i en björk,precis utanför en av fågelholkarna, där vi människor tidigare i veckan tittat på herr och fru flugsnappare som kärleksfullt flugit in och ut och boat in sig. Nu kunde vi bara ana att någon av dem satt där livrädd i holken med "besten" Flippen beredd att anfalla så fort de stack ut näbben.  Stackarna!! Jag skyndade mig in efter kameran för att föreviga hans smarta idé, och när det var gjort blev han barskt nerhämtad med stege från trädet och ordentligt bannad av barnen  

Som tur är har vi sett både herr och fru fågel (om det nu är samma par, men vi hoppas det) så vi tror inte Flippens "smarta" jaktidé blev så lyckosam för honom!


     


Appropå serverat så bara måste jag visa vad jag fick serverat förra veckan!! Mina fantastiska barn   , med Fanny i spetsen, hade bageri här hemma i köket och bakade inte mindre än FEM sorters kakor och bullar! Och inte var det det enklaste sorterna heller! Krämbullar, vaniljhjärtan och chokladrutor med mörk- och vit choklad, chokladmuffins och kanelkaka med glasyr kräver minsann sin(a) bagare!   

Jag själv älskar att baka och alla barnen har alltid fått vara med och hjälpa till från det att de varit små och det verkar som att mitt intresse gått i "arv". Måste säga att de är helt fantastiskt duktiga på att plocka undan och diska också, så mitt "jobb" blev att njuta av deras delikatesser!! Inte varje torsdag man har fem sorters nybakade kakor att festa på till kvällsteet ;-)

Men vi är ganska bortskämda med chokladbollar och 5-minuterskola!


Mums!!

 


Stolta killar! (Fanny vägrade vara med på bild, men var också väldigt stolt över resultatet)   

Av Lotta Liljeström - 4 maj 2011 09:30

Wow vilka sibbeframgångar det var i Östersund i helgen! Det var bara ca 10 sibbar med per dag och av dessa blev två BIS per dag och flera NOM!!

Izzy tog storslam med BIS bägge dagarna!   Stort grattis till Britt, Cassandra och fodervärdsmatte Tove!!

 Maria Sohlbergs egna uppfödning Aleigas Agnes of Gold blev BIS i klass 12 på lördagen!    Superfin liten silverpadda och jag är så glad för Marias skull!!


På söndagen blev Kristins Bolmes vackra Hakuna BIS och Kristin rörd till tårar (vi andra också!)   

Jättegrattis till övriga som tog cert, titlar, BIV och NOM!

Tack alla ni som var där för er trevlig helg!


Mina killar uppförde sig exemplariskt och fick sina cert. Även om det satt hårt inne för domare Fransoise Millicent- Duboisatt att ge Flippen hans :-( 

För att nå upp till poängen för cert i klass 5 tyckte hon egentligen att hans huvud var litet, öronen satt för tätt och var för stora och att han var dåligt pälsad för att vara hane, men att han hade en väldit bra kvalite på pälsen, att hans ögonfärg, form och placering var super så till sist fick han certet. Jag vet ju hans brister och håller med henne, (även om han i mina ögon är världens finaste) så det kommer nog inte vara så stor idé att ställa honom framöver. Han är anmäld till Bollnäs om några veckor, får se om han får följa med då.

Gino fick sitt första CACIB av Henry Hornell som gillade honom jättemycket! Men han gjorde sig lustig över hans bruna toner och tyckte att han var en vacker silverpadda! Inför Bollnäs blir det till att hitta nå´n bra silvertoning...   



Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards