S*Atoll´s sibiriska katter

Alla inlägg under april 2012

Av Lotta Liljeström - 19 april 2012 21:04

Har varit och dräktighetskollat Leia idag och vi såg flera små bebbar i hennes mage  ! Så om nu allt går som det är tänkt får vi kattungar i slutet av v.22 Läs mer på hemsidan.

Det blir perfekt i tid - två veckor innan jag går på sommarlediget och sedan är vi hemma och kan mysa med kattungarna hela lååånga sommaren  !


Svängde även in och hälsade på Kicki och missarna innan jag åkte hem! Ginos fina mamma Moira - lika vacker som vanligt, lilla blåbäret Cecina och sotsvarta Nova, en färgstark triss i damer som heter duga! Tack vare "kameradoktor" Kicki fungerar min kamera som den ska igen   , tack gumman - och jag tog några bilder på Nova och Cecina.


   


Av Lotta Liljeström - 18 april 2012 20:33

Helgen i Umeå blev verkligen en kanonhelg! Många trevliga sibbekompisar, fina katter och dessutom tog Gino certen  och blev Biv-T båda dagarna   

Extra roligt var det att träffa Ginos och Melissas son Sonic som nu är 5 månader och ställdes ut första gången. Han är verkligen en superfin och lovande kille med kanontemperament   ! Domarna gillade honom också och han fick jättefina bedömningar och blev NOM på lördagen!!
Här kommer några bilder på far och son. Tyvärr funkar inte min kamera nu, så bilderna är tagna med mobilen.

Fadern:
 



Och sonen:

       
  

Av Lotta Liljeström - 12 april 2012 21:33

Nu har jag packat det Gino och jag behöver till utställningen i Umeå i helgen. Skulle bara behöva en fluffig peruk till Gino som fällt hela vintergarderoben, så om någon har en snygg ns 09 22-peruk liggande så buda den till mig   Har inga förhoppningar om att ta något cert, men bra med lite utställningsträning för sötnosen, som inte är ställd sedan sibbeutställningen! Och så ska det bli sååå skoj att träffa alla trevliga sibbe-vänner (både två- och fyrbenta)! Ser extra mycket fram emot att få se Ginos son Sonic - Siberietass Super Sonic Blue !


I tisdags, 10/4, fyllde älsklings-Gino 2 år     !  Helt otoligt att det gått två år sedan jag såg den lilla rosa nosen för första gången och blev helt käääär   . Tyvärr mår inte min kamera så bra (något som hänt med zoomen) så jag har inga nytagna bilder, men lägger några en från tidigare.

   

Och så fyra dagar gammal     

 

Av Lotta Liljeström - 3 april 2012 10:59

Blir så glad när det dyker upp hälsningar från utflyttade kattungar!    Tack Annika för den här fina bilden på prinsessan (Atoll´s Amorosa)! Hon har verkligen växt och ser jättefin ut   

Även  lilla "smutsfläcken" på nosen har växt, så charmigt   !

 

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards