S*Atoll´s sibiriska katter

Alla inlägg under mars 2011

Av Lotta Liljeström - 24 mars 2011 09:15

24 dagar har gått sedan Leia och Gino hade date och vi har gått här och väntat med spänning på tecken på att hon skulle vara dräktig.

Igår var jag och gjorde dräktighetskoll med ultraljud och det visade att det inte var några ungar i magen   

Det känns verkligen jättetråkigt för vi längtas sååå efter småttingar!!

Nu är det bara att hoppas att hon inte är skendräktig, utan löper om snart så Gino får göra ett nytt försök...


Var på sibbeträff hos Kicki igår och fick höra att det verkar "gå troll" i det här med  dräktighet!  Fick höra många exempel på parningar nu i vår där de inte fått till det eller blivit skendräktiga och annat som strulat till det. Annars brukar ju mars vara rena "kärleksmånaden" för katter och massor med småmissar födas maj-juni.   


En tröst för mig i alla fall är ju att jag har Leias kille hemma här och inte behöver åka flera hundra mil för omparning...






Av Lotta Liljeström - 5 mars 2011 23:03

Fanny och jag har precis kommit hem från en superkul kväll på Melodifestivalens "Andra chansen" i Sundsvall!!     


Det är verkligen en helt annan upplevelse att se och höra alla artister och låtar live, mot för på TV. Stämmningen i arenan var fantastisk, man drogs verkligen med i all glädje och feststämmning som var där!  


Lyx också att få spendera en hel lördagkväll med sin tonårsdotter! Vi hade så mysigt redan när vi fixade till oss på eftermiddagen. Fanny var smakråd när jag skulle välja kläde och hon fixade mitt hår så fint!  Tack gumman - du är bäst!    

Sen for vi in till stan och åt på restaurang (tacobuffé på BiteLine - Fannys favoställe) innan det var dags för show. Mina favoriter var Shirley´s Angels och Love Generaton men ingen av dem tog sig till finalen i Globen. Synd!


Så här fina var vi innan vi for (och eftersom Fanny bara är 14 och det inte blev någon efterfest var vi lika fina när vi kom hem  )



  

Av Lotta Liljeström - 4 mars 2011 20:17

Sitter äntligen nermyst i soffan med Gino i knät och te och mackor laddade bredvid. Nyss hemkommen från ett härligt tufft spinningpass känns det skönt att slappna av och känna att det är helg och en lång ledig vecka med familjen kan börja!! 

Lite ovanligt att det bara är Michael och jag som sitter här ensamma.  Tim har åkt till fjällen lite i förväg med mormor, Fanny är på ungdomsgården ( i och för sig inget ovanligt en fredagkväll   ) och Alex har en kompis här och de har barrikaderat sig på hans rum med godis och dricka och sitter och ser min absoluta favorithumorfilm "Vi hade i alla fall tur med vädret". Tur att vi har katterna som sällskap, de har i alla fall inte övergett oss!   

Flippen är överlycklig att Gino slutat att bara ha ögon för Leia och nu vill busa med honom som vanligt. Leia har sovit nästan hela dagen på ett element. Bara trötthet efter Ginos intensiva uppvaktning eller kanske "gravidtrötthet"...? Håller tummarna!!!


Av Lotta Liljeström - 3 mars 2011 20:53

Här har vi haft kattkärlek i några dagar!!

Leia drog i gång och löpte i måndags och när jag släppte i hop henne och Gino så fattade han galoppen direkt.        Nu har de varit kära i tre dagar. Jag har inte sett någon fullbordad parning med rullning och skrik, men Gino har varit ihärdig och mest hela tiden suttit som ett frimärke på ryggen på Leia. Så jag tycker att han borde hittat rätt några gånger.    

Nu i kväll märker jag att intresset svalnat.  Gino ligger och spinner i mitt knä som vanligt och Leia sover på elementet.

Nu väntar några spännande veckor innan jag kan ultraljuda Leia och se om det är några småbebbar i Leias mage. Jag hoppas!!! Är otroligt kattungesjuk!


Här kommer några bilder på turturduvorna.     


            



Det har varit synd om Flippen-bubben de här dagarna, han blev liksom femte hjulet under vagnen. Han skulle så gärna också vilja vara med och gosa!!


    

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards