S*Atoll´s sibiriska katter

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Lotta Liljeström - 11 augusti 2011 20:29

Nu har jag fått klarhet i att jag har FYRA små tjejer i bolådan! Den lilla svartvita, "Trean" heter nu Askina!

Här en bild på Askina, n 09. Visst är det läckert med de vita morrhåren och den kolsvarta pälsen!   

  



Jag fick lite bakläxa när det gäller färgerna också   . Trodde helt klart att Adina var silver, men det ljusa i hennes ansikte (som jag tog för början till silver) är bara det ljusa som hör till hennes mönster. Så i dagsläget är hon svartsköldpadda med vitt. Tiden får utvisa om det kommer något silver, men troligast inte.

Här är hon. Adina f 09 22




Sen kommer den största överaskningen av alla: Anemone är troligast golden och INTE padda!  Fick en liten "hint" om det av Kicki häromdagen och nu säger Roseanne likadant. Farmor Moira är golden och morfars far också, så egentligen är det inte en så stor överaskning, men jag hade inte alls tänkt i de banorna. Bara att hoppas att hon blir lika fin golden som Moira som verkligen har fantastiskt vacker färg och är en superfin sibir hela hon!! Gå gärna i på Lince´s hemsida och titta på henne!

Här en bild på Anemone ny 09 22.

 

Tack snälla Roseanne (Bjaro´s) och Kicki (Lince´s) för att ni tog er tid att titta på mina småttingar! Ni är toppen!

Av Lotta Liljeström - 11 augusti 2011 13:37

Nu har jag äntligen uppdaterat hemsidan! Har gjort en kattungesida och egna fotoalbum till var och en av kattungarna, vikter mm. Känner mig jättesmart för jag har äntligen lärt mig göra länkar inte syns som hela sidans adress! Ibland är det "svåra" väldigt enkelt bara man vet hur man ska göra  ! Helt klart blev det både snyggare och lättare att hitta.


I eftermiddag ska jag in till stan för att vaccinera Giza inför utställningen. Ska också ta med Leia och kattungarna och träffa Kicki och Roseanne som ska hjälpa mig att se vad det är för kön på "Trean". Sen ska han/hon få ett riktigt namn. Får se om jag får "bakläxa" på mina färg/mönster bedömningar oxå?


 

Så här mysigt är det i bolådan just nu!  


 


Giza blir alltid som finast i pälsen nu på sensommaren och jag har fotat henne lite idag. Här kommer en hel radda bilder på snyggingen!

               

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards