S*Atoll´s sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Diplomerad uppfödare + sötbilder

Av Lotta Liljeström - 9 augusti 2011 20:25

Tidigare på försommaren gick jag SVERAK:s uppfödardiplomeringskurs tillsammans med några andra uppfödare i Sundsvall och nu har jag fått mitt prov rättat och godkänt   ! Så nu är jag diplomerad uppfödare! Måste säga att det var fantastikt roligt och lärorikt att gå denna kurs som studiecirkel. Bra att vara flera att gå igenom materialet med och diskutera kring olika frågor och funderingar. Vi hade en väldigt bra "gruppchef" i Roseanne (Bjaro´s) som lärde oss mycket och även "höll ordning i klassen"   


Nu har alla kattungarna öppnat ögonen mer eller mindre. De är så otroligt söta när de plirar med sina små blå! Lånade hela högen en stund av mamma Leia och fotade dem tillsammans. Det var helt ok för henne faktiskt. Hon har ju varit väldigt snabb att hämta tillbaka dem om de pipit tidigare, men nu låg hon bredvid och tittade på mig när jag försökte få till några bilder. Inte lätt att få dem att titta åt samma håll samtidigt...


    Från vänster: Trean, Amorosa, Adina och Anemone   Syrrorna Adina och Amorosa 11 dagar.




Pappa Gino fick för fösta gången träffa sina små idag. Han var först väldigt nyfiken och gick fram och nosade på Anemone.   Men när hon pep till blev han förskräckt och sprang i väg och sedan låg han under bordet så länge ungarna var kvar i rummet! Han tyckte nog att det var ett gäng läskiga "saker". 

Jag lyckades fota det första mötet och håll med om att de är fina, far och dotter   


   



Måste lägga in en bild på min fina avkomma också  ! Han fyllde ju 9 år i går och hade en toppendag med  massor med presenter, tårta och besök. Bästa presenten var ett pokerset   som han önskat sig länge. Så i eftermiddag har han varit hos en storkille här intill och lärt sig spela och nu sitter han och lär sin storebror. Undrar hur länge det går innan markerna flyger i luften, båda är dåliga förlorare...


 





 
 
Kicki

Kicki

10 augusti 2011 07:36

Åh och suck vad kattungesjuk jag blir! De ser otroligt fina ut alla fyra <3 Härliga bilder där pappa nosar försiktigt!! Men Anemone, kan hon vara golden som farmor? Eller är det "padd-rött" man ser. Svårt att se på bilderna men hon är väldigt lik Moira i färgen från när hon var liten. Ska bli sååå skoj att se dem i morgon!! Kram

http://lince.blogg.se

 
Kicki

Kicki

10 augusti 2011 07:36

P.S glömde säga GRATTIS till diplomeringen =)

http://lince.blogg.se

 
Marie

Marie

11 augusti 2011 11:17

Grattis till diplmeringen, och grattis i efterskott till din fina kille på hans 9 års dag. Dåliga förlorare har vi här hemma också (mig själv inkluderad) ;) så spelkvällar kan sluta i drama här också.

Åh vad otroligt fina de små är! Så fina bilder när pappa hälsar på de små. Även om han tyckte att de var lite läskiga :)

Kram

http://nessis.bloggplatsen.se

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

15 augusti 2011 16:23

Stort grattis till diplomeringen. :D *kram*

http://www.deltaskatter.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Liljeström - 10 september 2016 22:29

Pieds långa resa till Skåne gick bra. Hon var superduktig vår modiga lilla busfia. Bil, flyg och bil igen innan hon var hemma. Blir så glad och varm i hjärtat när jag får höra hur trygg och stabila mina tjejer är när de flyger ur boet och ska klara s...

Av Lotta Liljeström - 10 september 2016 14:47

I tisdags blev tjejerna i Pionkullen 12 veckor. Här poserar de fint tillsammans innan vi åkte till veterinär Mats för vaccinering och besiktning. De fick sin spruta utan att säga ett knyst och passerade besiktningen med väl godkänt. Blacks fami...

Av Lotta Liljeström - 3 september 2016 13:31

Blev visst trångt i kojan när White och Piruett skulle ligga skavfötters där. ...

Av Lotta Liljeström - 2 september 2016 16:31


Även stora tjejer vill tutta och mysa med mamma. Black, White och Pied passar på nu och snälla mamma Elba låter dem tutta. + 11v så inte så lång tid kvar för dem här hemma innan nya äventyr väntar hos deras nya familjer. Vi njuter allt vi kan av...

Av Lotta Liljeström - 29 augusti 2016 21:04

Vårt lilla svartvita yrväder Pied är nu åter ledig pga allergireaktion hos tilltänkta familjen. Hon är en kavat dam som blir 11v i morgon. En kraftig och fin tjej som älskar mat, bus och gos. [Bild] ...

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards