S*Atoll´s sibiriska katter

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Lotta Liljeström - 6 augusti 2011 00:44

Leia har ätit några kulor torrfoder och lite kattungevälling och jag har sprutat i henne några 5ml-sprutor med vatten och jag tycker hon är lite piggare!  

Verkar tyvärr inte vara så mycket mjölk i juvret ändå, så jag fortsätter stödmata i natt också. Ska rådgöra med veterinären i morgon igen hur vi ska göra. Är naturligtvis jätteorolig för min vackra mamma och vill inte att hon ska bli sjuk!


Nu har jag haft tid att sätta mig ner och ladda upp lite bilder, så här kommer en presentation av kattungarna 1 vecka gamla.


Först ut är Atoll´s Adina, fs 09 22. Vikt 182g.


   






Nästa tjej är Atoll´s Amorosa, f 09. Vikt 195g


     







Nästa unge kallas fortfarande "Trean", n 09, då jag inte lyckats klura ut om det är en hona eller hane     En riktig snygging är det i alla fall. Vikt 191 g.



     






Sist, och fortfarande minst, Atoll´s Anemone, f 09 22. Vikt 158 g



   




Och så kommer några bilder på hela ungskocken och mamma Leia

  Ovan: Observera lilla Anemone i Leias armhåla! Inte lätt att se henne!




    

Ovan: Från vänster i bild: Adina, Amorosa,  Anemone och "Trean"



  Ovan: Adina längst fram och Anemone som ligger "överst" i högen med Amorosa bredvid.



  Ovan: "Trean" visar upp sin korpsvarta päls. Sött också med den lilla tassen som ser ut att vara doppad i grädde!   





Ovan: Från vänster i bild: "Trean", Adina, Anemones rumpa och Amorosa.


       Ovan: Anemone visar vad stark hon blivit i nacken. Adinas huvud bredvid, och "Treans" rygg.




    Ovan: "Trean" har placerat sig mjukt och skönt! Adina och Anemone sussar sött ändå.

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards