S*Atoll´s sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Kattungarna en vecka!

Av Lotta Liljeström - 5 augusti 2011 16:04

Tack för alla gratulationer till kullen! De är hur underbara som helst! Tyvärr fick vi "påhälsning" av blixten förra helgen så jag har bara haft sporadisk tillgång till lånat internet. Därav inga nya bilder denna vecka. Fick idag tillbaka intenet så i kväll ska jag försöka hinna lägga nya bilder. Lite stressad nu, så det blir bara ett kort textinlägg, så ni får se att vi lever  . Ska ha 9-årskalas i morgon så jag måste iväg och handla "godsaker" och presenter till jubilaren.

Ungarna har växt så det knakar och alla hade dubblat sin födelsevikt när de var 5 dygn. Igår var Leia inte helt pigg och åt inte speciellt mycket, och i går kväll när jag vägde ungarna såg jag att tre av dem hade gått ner några gram   ! Så i natt har jag återupplevt undersidan av gästsängen då jag varit upp och stödmatat de små var tredje timme. Pratade med veterinären på förmiddagen och de tyckte att jag skulle prova att spruta i Leia vatten, servera henne allt gott jag kunde komma på (vilket är jättesvårt då hon är otroligt kräsen på mat) och avvakta  till i morgon. Nu har hon ett buffébord med fil, grädde, köttfärs, majsvälling med grädde och äggula, kattungarnas välling + tre sorters torrfoder och favvoblötfodret. Hon har ätit kattungevälling och majsvällingblandningen plus att jag fått i henne några sprutor vatten. Hoppas att det bara var något tillfälligt och att hon blir sig själv snart! Kattungarna har i alla fall tagit igen de få gram de gick ner med råge och är precis lika pigga oc runda och goa om magen som vanligt.


När det gäller kön och färg/mönster så är det tre svartsköldpaddstjejer med vitt. Två tabby och en solid.  En med silver, i dagsläget... När det gäller den solida svarta ungen som jag först trodde var en hane så har jag ändrat mig till hona, men så var Helena Broman här och hämtade Melissa och hon tyckte att det var en hane, så jag vet faktiskt inte   


Nä, nu måste jag fortsätta mitt kalasstök. Måste utforma en "plan B" också, för vädret ser inte ut att bli det bästa i morgon, och ska alla 22 ungar vara inne så gäller det nog att man har lite innelekar planerade...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Liljeström - 10 september 2016 22:29

Pieds långa resa till Skåne gick bra. Hon var superduktig vår modiga lilla busfia. Bil, flyg och bil igen innan hon var hemma. Blir så glad och varm i hjärtat när jag får höra hur trygg och stabila mina tjejer är när de flyger ur boet och ska klara s...

Av Lotta Liljeström - 10 september 2016 14:47

I tisdags blev tjejerna i Pionkullen 12 veckor. Här poserar de fint tillsammans innan vi åkte till veterinär Mats för vaccinering och besiktning. De fick sin spruta utan att säga ett knyst och passerade besiktningen med väl godkänt. Blacks fami...

Av Lotta Liljeström - 3 september 2016 13:31

Blev visst trångt i kojan när White och Piruett skulle ligga skavfötters där. ...

Av Lotta Liljeström - 2 september 2016 16:31


Även stora tjejer vill tutta och mysa med mamma. Black, White och Pied passar på nu och snälla mamma Elba låter dem tutta. + 11v så inte så lång tid kvar för dem här hemma innan nya äventyr väntar hos deras nya familjer. Vi njuter allt vi kan av...

Av Lotta Liljeström - 29 augusti 2016 21:04

Vårt lilla svartvita yrväder Pied är nu åter ledig pga allergireaktion hos tilltänkta familjen. Hon är en kavat dam som blir 11v i morgon. En kraftig och fin tjej som älskar mat, bus och gos. [Bild] ...

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards