S*Atoll´s sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Serverat...

Av Lotta Liljeström - 10 maj 2011 20:27

När vi satt ute och grillade i söndags fick vi plötsligt syn på en annan familjemedlem som också tänkt sig en god middag...

 Flippen satt uppflugen högt i en björk,precis utanför en av fågelholkarna, där vi människor tidigare i veckan tittat på herr och fru flugsnappare som kärleksfullt flugit in och ut och boat in sig. Nu kunde vi bara ana att någon av dem satt där livrädd i holken med "besten" Flippen beredd att anfalla så fort de stack ut näbben.  Stackarna!! Jag skyndade mig in efter kameran för att föreviga hans smarta idé, och när det var gjort blev han barskt nerhämtad med stege från trädet och ordentligt bannad av barnen  

Som tur är har vi sett både herr och fru fågel (om det nu är samma par, men vi hoppas det) så vi tror inte Flippens "smarta" jaktidé blev så lyckosam för honom!


     


Appropå serverat så bara måste jag visa vad jag fick serverat förra veckan!! Mina fantastiska barn   , med Fanny i spetsen, hade bageri här hemma i köket och bakade inte mindre än FEM sorters kakor och bullar! Och inte var det det enklaste sorterna heller! Krämbullar, vaniljhjärtan och chokladrutor med mörk- och vit choklad, chokladmuffins och kanelkaka med glasyr kräver minsann sin(a) bagare!   

Jag själv älskar att baka och alla barnen har alltid fått vara med och hjälpa till från det att de varit små och det verkar som att mitt intresse gått i "arv". Måste säga att de är helt fantastiskt duktiga på att plocka undan och diska också, så mitt "jobb" blev att njuta av deras delikatesser!! Inte varje torsdag man har fem sorters nybakade kakor att festa på till kvällsteet ;-)

Men vi är ganska bortskämda med chokladbollar och 5-minuterskola!


Mums!!

 


Stolta killar! (Fanny vägrade vara med på bild, men var också väldigt stolt över resultatet)   

 
 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

12 maj 2011 15:31

Smart tänkt ändå av Flippen! ;) Jag skulle också ha hämtat kameran först innan jag plockade ner honom. :)

Otroligt duktiga barn du har, så skönt att få bli bortskämd en vanlig torsdag. *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Marie

Marie

13 maj 2011 10:52

Åh helt underbara bilder av Flippen på fågeljakt. Mittenbilden när han står och balanserar och tittar in i fågelholken måste ni ju skicka in till en tidning, SVERAK kanske SÄSK. Den är helt underbar!

Vilken underbara barn du har! Imponerad, de har ju sina yrken klara. Blev riktigt sugen på fika nu, och jag är normalt sett inte stormförjust i kakor och sånt. Men det där kakfatet får det att vattnas i munnen :)

Kram

http://nessis.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

3 juni 2011 11:25

Undrar vad som händer mellan turturduvorna.. :) Längesen det var uppdatering här *visslar* ;)
Kram

http://nessis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta Liljeström - 10 september 2016 22:29

Pieds långa resa till Skåne gick bra. Hon var superduktig vår modiga lilla busfia. Bil, flyg och bil igen innan hon var hemma. Blir så glad och varm i hjärtat när jag får höra hur trygg och stabila mina tjejer är när de flyger ur boet och ska klara s...

Av Lotta Liljeström - 10 september 2016 14:47

I tisdags blev tjejerna i Pionkullen 12 veckor. Här poserar de fint tillsammans innan vi åkte till veterinär Mats för vaccinering och besiktning. De fick sin spruta utan att säga ett knyst och passerade besiktningen med väl godkänt. Blacks fami...

Av Lotta Liljeström - 3 september 2016 13:31

Blev visst trångt i kojan när White och Piruett skulle ligga skavfötters där. ...

Av Lotta Liljeström - 2 september 2016 16:31


Även stora tjejer vill tutta och mysa med mamma. Black, White och Pied passar på nu och snälla mamma Elba låter dem tutta. + 11v så inte så lång tid kvar för dem här hemma innan nya äventyr väntar hos deras nya familjer. Vi njuter allt vi kan av...

Av Lotta Liljeström - 29 augusti 2016 21:04

Vårt lilla svartvita yrväder Pied är nu åter ledig pga allergireaktion hos tilltänkta familjen. Hon är en kavat dam som blir 11v i morgon. En kraftig och fin tjej som älskar mat, bus och gos. [Bild] ...

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards