S*Atoll´s sibiriska katter

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Lotta Liljeström - 14 april 2011 12:47

Gino-älsklingen fyllde ett år i söndags! Tänk att tiden går så fort! Kommer aldrig att glömma när jag såg honom första gången   . Michael och jag var i Egypten och jag hade varje dag varit in på ett internetcafé och kikat in på Lince´s hemsida för jag visste ju att Moira hade tiden ute. Och så till slut så var kullen född!! När jag såg lilla svartvita killen med rosa nos och trampdynor kändes det i hela kroppen att det var ju HAN vi väntat på    Jag hade ju "beställt" en kille med mycket vitt och rosa nos och trampdynor, som gärna fick vara blå, och när det visade sig lite senare att han var silver kunde jag inte komma mycket närmare!! Bra jobbat Moira och Harald! Tack snälla Kicki för att jag fick förtroendet att köpa din "morsgris"!


Här kommer en bild när han är alldeles ny och en som ettåring. Mycket hinner hända på ett år!!


   



Vi har ju varit på utställning i Umeå och det var verkligen en jättetrevlig helg! Vi träffade en massa sibbemänniskor och vackra sibbar!! Så himla kul att ses och prata katt en hel helg utan att omgivningen tycker att man är jättetråkig ;)


Gino skötte sig exemplariskt och charmade alla. På lördagen fick han sitt fösta CAC och blev NOM till panelen av Kristiina Rautio!!   Inga röster där dock, men bra träning! På söndagen fick han sitt andra CAC och en massa lovord av domare Maud Olsen som sa att hon hoppades att hon skulle få följa honom under hans utveckling.


När vi kom hem blev Gino "överfallen" av Flippen som var toklycklig över att han var hemma igen! Attans matte som "kattnappat" hans Gino hela helgen!   

De busade som tokar flera timmar, bland annat lekte vi med en ny leksak som jag köpte på utställningen, en "Da Bird", som verkigen blev en succé!! Dagen efter låg de och gosade hela dagen! Flippen, som nu med kastratchip får gå ut och in som han vill, var bara ut en snabbis på morgonen och pinkade och sen snabbt tillbaka in till bästa kompisen Gino! De är helt underbara och man blir aldeles varm innombords när man ser hur de gosar och tvättar varandra och njuter av varandras närhet!     Mammas hjärtan!!

 

Leia löper inte ännu, men jag tror det är på "G". I och för sig trodde jag det för några veckor sedan också, då hon trampade på min kudde och gosade järnet med mig i flera nätter =0 , men det gick ju över. Suck! Men nu har hon börjat "kuttra" och i natt hängde hon på handtaget till sovrummsdörren och skulle ut. Gino är också väldigt intresserad och går omkring och ropar! Jag håller alla tummar jag har (och några till) att det är löp på gång!! På måndag är det sju veckor sedan hon löpte förra gången så jag tycker att det borde vara dags nu. Jag tror Gino håller med mig  .

Presentation


Här kommer jag att skriva om det som händer kring våra sibiriska katter i mitt katteri S*Atoll´s.
Mvh Lotta Liljeström
tel: 070-591 85 51
mail: liljestrom.lotta@telia.com
hemsida: www.atollsibir.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards